DOSYA
SÖYLEŞİ
GÜNDEM
TÜRKİYE
DÜNYA HABER -PORTRE
MAKALE
KÜLTÜR - SANAT
ASABİ ASTROLOG
KİTAP
SİNEMA
ARŞİV
YAZARLAR
ABONELİK
Yazarlar
Ekrem Demirli
TÜM YAZARLAR
A. Aslıhan Erbaşı Çuhadar
A. Tarık Şebik*
A. Teyfur Erdoğdu
Abdullah Harmancı
Abdullah Teyfur Erdoğdu
Abrar Sabbah
Adil Tek
Ahmet Dağ
Ahmet Demirhan
Ahmet Edip Başaran
Ahmet Gedik
Ahmet Kavas
Ahmet Kekeç
Ahmet Melih Karauğuz
Ahmet Özdinç
Ahmet Özhan
Ahmet Tabakoğlu
Ahmet Taşağıl
Ahmet Tur
Alev Erkilet
Alev Erkület
Ali Abrek
Ali Beytullah Çakır
Ali Büyükaslan
Ali Demir
Ali Emre
Ali Eren
Ali Hasan Eren
Ali Köse
Ali Merthan Dündar
Ali Taha Koç
Alim Kahraman
Alper Bilgili
Alper Gencer
Anouar Brahem
Arif Dülger
Arzu Avşar
Asım Öz
Aslışah Sarıtaş
Ateşin Atılgan
Âteşin Atılgan
Atilla Yayla
Aybala Hilâl Yüksel
Aydın Tüfekçioğlu
Ayfer Tuzcu Ünsal
Ayhan Demir
Aykut Özer
Ayla Kerimoğlu
Aylin Tutgun Ünal
Aylin Tutkun Ünal
Aynur Başoğlu Uysal
Aynur Erol Özbay
Ayper Somer
Aysun Özkan
Aysun Yıldız
Ayşe Berre Karaman
Ayşe Böhürler
Ayşe Çoşkun Oğuz
Ayşe Eyyüpkoca Atila
Ayşe Kardaş
Ayşe Kaya Göktepe
Ayşe Keşir
Ayşe Melek
Ayşe Nur Biçer
Ayşe Oğuz
Ayşe Seyyide K. Demirhan
Ayşe Sözen Usluer
Ayşegül Işık
Ayşegül Yıldırım Kara
Aytekin Demircioğlu
Aytekin Yılmaz
Azerin
Bager Akbay
Barış Ertem
Başak Burcu Eke
Belkis İbrahimhakkıoğlu
Bercan Tutar
Betül İpşirli Argıt
Betül Nurata
Betül Özel Çiçek
BETÜL ŞATIR
Betül Tansel
Betül Türksoy
Beyhan Budak
Beytullah Çakır
Beyza Hasibe Aydın
Bir sınıf annesi :)
Birol Biçer
Buğra Ayan
Burcu Uysal
Bülent Toksöz
Bünyamin Bezci
Bünyamin Esen
Büşra Bağdat
Büşra Bulut
Büşra Kayıkçı
Büşra Kızık
Büşra T. Kazan
Can Güray
Celal Fedai
Celal Tahir
Cem Sancar
Cemal Şakar
Cengiz Alğan
Cengiz Çakmak
Cengiz Tomar
Ceyhun Bozkurt
Ceyhun Özçelik
Coşkun Yılmaz
Çetin Kaya Koç:
Deniz Renkveren
Derda Küçükalp
Derya Yanık
Dilara Bostan
Dilek Güngör
Doğukan İşler
Dr. H. Şule Albayrak
Dr. Turgay Yerlikaya
Dursun Ali Tökel
Dursun Çiçek
Duygu Orak
E. Fuat Keyman
Ebrar Üzümcü
Ebubekir Kurban
Ecem Türk
Eda Dikmen
Ejder Okumuş
Ekrem Demirli
Ekrem Kızıltaş
Elif Bulut
Elif Eda Karagöz
Elif Esen
Elif Kavakçı
Elif Nuroğlu
ELİF RANA SARAÇGİL
Elif Sibel Aslan
Elif Şahin Keleş
Elif Zehra Kandemir
Elif Zeynep
Elvida Ünal
Emel Özkan
Emine Bağcı
Emine Battal
Emine Kaplan
Emine Nur Çakır Türkoğlu
Emine Şeçeroviç Kaşlı
Emre Ergin
Emre Gönen
Emre Yücelen
Enes Çiçek
Enis Doko
Enver Beşinci
Enver Gülşen
Eray Sarıçam
Ercan Yıldırım
Ercan Yılmaz
Erhan İdiz
Erol Erdoğan
Erol Göka
Erol Gökşen
Ersan Atar
Ervanur Erdoğan
Esra Albayrak
Esra Çiftçi
Esra Hacıoğlu
Esra Nur Akkaya
Esra Yerebakan
Eymen Berber
F. Zehra İzgi
Farah Fersi
Faruk Günindi
Faruk Sanvar
Fatıma Betül Baştürk
Fatıma Gülhan Abushanab
Fatih Baha Aydın
Fatih Kafalı
Fatma Bayram
Fatma Ekinci
Fatma Genç Ünay
Fatma S. Erol
Fatma Toksoy
Fatma Türk Toksoy
Fatmanur Altun
Feyza Kartopu
Feyza Topçu
Fuat Sezgin
Fulya İbanoğlu
Funda Karayel
Gamze Tuna
Gamze Yılmaz
Gloria Shkurti Özdemir
Gökhan Duman
Gökhan Ergür
Gökhan Genç
Gökhan Gökçek
Göksan Göktaş
Gönül Taban
Gönül Yonar
Gülenay Börekçi
Gülper Refiğ
Güray Süngü
Gürcan Sünnetçi
Gürkan Kumbaroğlu
Güven Adıgüzel
H. Betül Cengiz
H. Hümeyra Şahin
H. Sena Kartal
H. Şule Albayrak
H.Salih Zengin
H.Sena Kartal
H.Sena Kural
H.Yıldırım Ağanoğlu
Hacer Kor
Hacı Bayram Başer
Hadise Boynudik
Hakan Alvan
Hakan Arslanbenzer
Hakan Uç
Hakkı Öcal
Hakkı Özdemir
Halil İbrahim İzgi
Halime Yıldız
Haluk Alkan
Hamdi Akyol
Hamza Bilgü
Handan Acar Yıldız
Handan İnci
Hasan Aksoy
Hasan Basri Yalçın
Hasan Mandal
Hasan Meriç
Haşim Şahin
Haşmet Babaoğlu
Hatem Bazian
Hatice Asan
Hilal Barın
Hilal Kaplan
Hilmi Demir
Hümeyra Büşra Nural
Hümeyra Yabar
Hüseyin Aydın
Hüseyin Etil
Hüsrev Hatemi
İbrahim Altay
İbrahim Gökburun
İbrahim Halil Üçer
İbrahim Kalın
İbrahim Kaya
İbrahim Sadi
İbrahim Sadri
İbrahim Tenekeci
İdris Kardaş
İhsan Kabil
İlker Nuri Öztürk
İpek Coşkun
İsmail Erdoğan
İsmail Güleç
İsmail Hakkı Turunç
İsmail Kavaz
İsmail Kılıçaslan
İsmail Taşpınar
İsmihan Şimşek
İsmini vermek istemeyen yazar
Jenny Molendyk Divleli
K. Melek Yazıcı
Kaan Murat Çalen
Kaan Murat Yanık
Kadir Canatan
Kamile Develi
Kaya Genç
Kemal Sayar
Kerem Alkin
Kevser Aydoğdu
Kevser Çakır
Kevser Çakır Demir
Kevser Uysal
Kılıç Buğra Kanat
Kurtuluş Kayalı
Kurtuluş Tayiz
Kutluğ Ataman
Kübra Güran Yiğitbaşı
Kübra Nur Uzun
Lacivert Yazı İşleri
Levent Eraslan
Leyla İpekçi
Leyla Kaya
Lokman Baybars
Lütfi Sunar
Lütfü Özşahin
M. Bilgin Saydam
M. Pervin Tuba Durgut
M. Sena Subaşı
M. Şevki Sözen
Mahmud Erol Kılıç
Mahmut Övür
Maide Barış
Markar Esayan
Marwan Nadhim
Medaim Yanık
Mediha Ayşen Yüksel
Mehmet Akif Memmi
Mehmet Berk Yaltırık
Mehmet Bozdağ
Mehmet Davut Göksu
Mehmet Dinç
Mehmet Emin Balcı
Mehmet Emin Barsbey
Mehmet Emin Birpınar
Mehmet Fatih Öz
Mehmet Genç
Mehmet Hakan Alşan
Mehmet Hakan Kekeç
Mehmet Necdet
Mehmet Ödemiş
Mehmet Sabri Genç
Mehmet Selim
Mehmet Şakiroğlu
Mehmet Teber
Mehmet Uçum
Mehmet Yalçın Yılmaz
Mehmet Zahid Sobacı
Melek Arslanbenzer
Melek Sena Subaşı
Melek Tekin Kunduracıoğlu
Melike Koç
Meltem Kural
Meriem Raoui
Merve Çirişoğlu
Merve Gülcemal
Merve Kavakçı İslam
Merve Sena Kılıç
Merve Yiğit
Meryem İlayda Atlas
Mesut Aytekin
Mesut Bostan
Mesut Uçakan
Mikdat Kadıoğlu
Mim Kemal Öke
Mine Sota
Modern Don Kişot
Mona A. Tufan
Muhammed Bâkır Köse
Muhammed Berdibek
Muhammed Ersin Toy
Muhammed Uyar
Muhammet Çiftçi
Muhittin Ataman
Muhittin Şimşek
Mukadder Gezen
Murat Dağıtmaç
Murat Erol
Murat Güzel
Murat Kaya
Murat Koparan
Murat Kurum
Murat Soydan
Murat Yeşiltaş
Musa Biçkioğlu
Musa Özsoy
Mustafa Akar
Mustafa Çifci
Mustafa Derviş Dereli
Mustafa Kaçar
Mustafa Kirenci
Mustafa Kutlu
Mustafa Özcan
Mustafa Özçelik
Mustafa Ulusoy
Mustafa Yavuz
Mücahit Küçükyılmaz
Müge Karabağ
Nagihan Haliloğlu
Naime Erkovan
Naoki Yamamoto
Nazan Yalçınkaya
Nazife Şişman
Nazlı Nur Baykan
Necdet Subaşı
Necip Tosun
Neslihan Şebik
Nevin Meriç
Nihal Şahin Utku
Nihan Kaya
Nuh Arslantaş
Nur Dombaycı
Nur Özkan Erbay
Nurcan Yurdakul
Nurdan Yenigün
Nurettin Akçay
Nurgül Çebi
Nurhayat Kızılkan
Nursena Tüter
Nurullah Genç
Nurullah Koltaş
Oğuz Haşlakoğlu
Oğuzhan Dursun
Orhan Özekinci
Orhan Toker
Orkun Elmacıgil
Oya Ayman
Ömer Fatih Andı
Ömer Türker
Özcan Hıdır
Özge Özkul
Özgür Dikmen
Özlem Zengin
Pınar Demir Er
Pınar Kandemir
Pınar Ülgen
Porf. Dr. Cafer Şen
Prof Dr. Erdal Tanas Karagöl
Prof Dr. Erhan Afyoncu
Prof Dr. İsmail Kara
Prof. Dr. Adem Sözüer
PROF. DR. CAFER ŞEN
Prof. Dr. Feridun Emecen
Prof. Dr. Hüsamettin İnaç
Prof. Dr. M. Fatih Andı
Prof. Dr. Özcan Hıdır
Prof. Dr. Yavuz Atar
Prof. Dr. Zekeriya Kurşun
Prof. Salim Al-Hassani
Rabia Yavuz
Ragıp Soylu
Rahmi Kopar
Ramazan Biçer
Raşit Ulaş
Ravza Kavakçı
Recep Şentürk
Reha Ermumcu
Remzi Kopar
Resmiye Özel
Reyyan Erdoğan
Rümeysa Önal
Saadettin Acar
Sabiha Çimen
Sadettin Ökten
Sadık Ünay
Said Yavuz
Salahaddin Bekki
Salih Tuna
Saliha Erdim
Samed Karagöz
Samet Şahin
Sami Savni Özer
Samir Vildiç
Sedat Anar
Sefure Özokur
Selahaddin E. Çakırgil
Selçuk Karakılıç
Selçuk Küpçük
Selen Fettahoğlu
SELVANUR YAZICI SEZGİN
Sema Silkin
Sema Şahingöz
Sema Tuğçe Dikici
Sema Türk
Semih Kaplanoğlu
Sena Kurt
Sena Öz
Sena Subaşı
Sena Turalı Tunç
Senem Gezeroğlu
Senem Karabulut
Serdar Arslan
Serdar Çam
Serdar Hüseyin Yıldırım
Serkan Akın
Serkan Akkoyun
Serkan Üstüner
Sevde Öztürk
Sevde Sevan Usak
Sevim Zehra Can Kaya
Seyfettin Kaya
Sıbğatullah Kaya
Sibel Eraslan
Sinan Genim
Sinay Avşar
Soner Çelebi
Suat Köçer
Suavi Kemal Yazgıç
Suheyb Öğüt
Sulhi Ceylan
Sultan Işık
Süleyman Akgüneş
Süleyman Arif Özkut
Süleyman Faruk Güncüoğlu
Süleyman Kızıltoprak
Sümeyra Keleş Yerkel
Sümeyra Merve Kılınç
Sümeyye Ceylan
Sümeyye Kuşakçı
Sümeyye Öztürk Ulu
Şahin Albayrak
Şebnem Özdemir
Şener Aktürk
Şerife Eroğlu Memiş
Şermin Çarkacı
Şeyma Kuralkan
Şöhret Karaduman
Şule Güner
Şükran Erdoğan
Tacettin Kutay
Taha Dağlı
Taha Kılınç
Tahsin Görgün
Tahsin Yıldırım
Talha Köse
Telem Gök
Teoman Duralı
Timur Sırt
Tuba Kaplan
Tuba Karacan
Tuba Kılıç
Tuba Nur Saraçoğlu
Tuba Özden Deniz
Tuğba Coşkuner
Tuğba Çınarlı
Tuğba Kozan
Tuluyhan Uğurlu
Turan Kışlakçı
Turgay Bakırtaş
Turgay Yerlikaya
Tülay Gökçimen
Ufuk Karakullukçu
Ufuk Sandık
Uğur Küçükkaplan
Uğur Tanyeli
Ulvi Alacakaptan
Ümit Meriç
Ürün Dirier
Vehbi Bayhan
Wardah Tenweer
Yağız Gönüler
Yasin Aktay
Yasin Hacıosmanoğlu
Yasin Ramazan
Yavuz Hakan Tok
Yaylagül Ceran Karataş
Yaylagül Ceran Karataş
Yıldız Derya Birincioğlu
Yıldız Ramazanoğlu
Yrd. Doç. Dr. Yavuz Selim Karakışla
Yunus Arslan
Yunus emre Özsaray
Yusuf Adıgüzel
Yusuf Sami Kamadan
Yusuf Ziya Gökçek
Yücel Arzen
Yüksel Aytuğ
Zehra Can Kaya
Zehra Şamlıoğlu
Zeki Bayraktar
Zeki Bulduk
Zeliha Eliaçık
Zeynel Yaman
Zeynep Bayramoğlu
Zeynep Betül Akyıldız
Zeynep Gemuhluoğlu
Zeynep Gökgöz
Zeynep İrem Çeven
Zeynep Kevser Şerefoğlu
Zeynep Merdan
Zeynep Ölçen
Zeynep Sevde Paksu
Zeynep Temizer Atalar
Zeynep Tuğçe Karadağ
Zeynep Yıldız
Zozan Demirci
Ekrem Demirli
Ekrem Demirli
BATI NERESİDİR VE İSLAM NERELİDİR?
25 Ocak Perşembe
2024
Batı daha çok bir dünya görüşüne, dünyanın kendisine göre şekil alması gereken bir idealler bütününe, insan zihninin nihai yetkinliğini teşkil eden bir perspektife atıf yapan bir tabirdir. Günümüzde tartışmamız gereken, “Batı tanımı geride dünyanın kalan kısmı için bir alternatif teşkil edebilecek bir Doğu bırakmış mıdır, bırakmamış mıdır” sorusudur.
Ekrem Demirli
YAHUDİLİK MUHARREF OLMASAYDI NE DEĞİŞİRDİ: TAHRİF VE NESİH ÜZERİNDEN DİNLERİ DÜŞÜNMEK
29 Aralık Cuma
2023
Yahudilik ile Hristiyanlığa bakarken Müslüman toplumun perspektifine hâkim olan ana kavram, her ikisinin tahrif edilmiş ve hakikatlerini yitirmiş dinler olduğunu belirten "tahrif" kavramıdır. Tahrif ve...
Ekrem Demirli
GÖRÜNENİ GÖRÜNMEYEN KISMIYLA TANIMAK VEYA DÜNYANIN CİLASININ DÖKÜLMESİ: BU FENOMENİN NUMENİ NEREDE?
19 Aralık Salı
2023
Kartezyen felsefenin etkisiyle sistematik metafizik eleştiriyi temel amaç haline getiren Kant felsefesinin akabinde yazılan metinlerin odağındaki en etkili kelimelerden/kavramlardan biri "fenomen"dir....
Ekrem Demirli
BEDEN İLE RUH: MAZİDEKİ BİR TARTIŞMANIN KÜLLERİNE ÜFLEMEK
19 Eylül Salı
2023
İnsanın ahlaklanması ruh ile beden arasındaki zıtlıktan, ruhun değerleri ile bedenin arzuları arasındaki çelişkilerden doğar. İslam tasavvuf geleneğinde bu durum at, merkep gibi hayvanlar ile onlara binen süvari benzetmesiyle izah edilir. Süvarinin atı yönetebilmesi ruhun bedene hâkimiyeti anlamına gelir. İnsanın ahlaklanması ruh ile beden arasındaki zıtlıktan, ruhun değerleri ile bedenin arzuları arasındaki çelişkilerden doğar. İslam tasavvuf geleneğinde bu durum at, merkep gibi hayvanlar ile onlara binen süvari benzetmesiyle izah edilir. Süvarinin atı yönetebilmesi ruhun bedene hâkimiyeti anlamına gelir.
Ekrem Demirli
SİHİRLİ BİR KELİME OLARAK ENERJİ: BELİRSİZ KELİMELERLE İLETIŞİM SORUNU VEYA ANLAŞMADAN KONUŞMA ARZUSU
17 Mayıs Çarşamba
2023
Herhangi bir şey ötekinden mutlak anlamda izole edilemez, her şey bir şekilde ötekiyle ilişkilidir. Büyük metafizikçi Konevi'nin ifadesiyle, bir şey, bilfiil bir şey iken bil kuvve ötekini ihtiva eder...
Ekrem Demirli
İNSAN VE MEKÂN: MEMLEKET ONTOLOJİSİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
17 Nisan Pazartesi
2023
Tasavvuf düşüncesinde beden insan ruhunun mekânı olarak kabul edilir. Beden ruhun memleketidir ve beden ile ruhun ilişkisini yurt ile yurda yerleşen arasındaki ilişki gibi tasavvur etmek gerekir.
Ekrem Demirli
NEREYE GİDİYOR DÜNYA: AĞIR ÇAĞLARDAN KOŞAN ZAMANA DOĞRU
23 Mart Perşembe
2023
Geçmişe özlem ve hadiselerin yenilenmesine tereddütle yaklaşma duygusunun insan doğasındaki köklerini tahlil ederken karşılaştığım en hoş örneklerden biri Arap edebiyatının Hz. Âdem'e nispet ettiği bir...
Ekrem Demirli
TÜKETİM ARZUSUNUN GİZLEDİĞİ: MODERN İNSAN, ÜRETMEK VE HAYATIN UNUTULMASI
20 Ocak Cuma
2023
Eski ahlak kitaplarında zikredilen birçok örnek modern insana tuhaf gelir, tam olarak neden söz edildiğini anlamak veya söylenen karşısında ikna olmak mümkün olmaz. Bu örnekler arasında en garip olanı...
Ekrem Demirli
ELEŞTİRİ VE MÜŞKÜLPESENTLİK: MÜSLÜMAN TOPLUMDA DÜŞÜNCE HAYATI VE ELEŞTİRİ
19 Aralık Pazartesi
2022
Eleştiri herhangi bir ürünün veya düşüncenin iyiliğini izhar etmek üzere yapılır veya yapılmalıdır. "Eleştiri bir sevgiden doğmalıdır" derken George Steiner bunu kast etmiş olmalıdır. Steiner bunu "doğmalıdır"...
Ekrem Demirli
İRADEYİ MUSİKİNİN ETKİSİNDEN KORUYABİLMEK: İBADET HAYATINDA MUSİKİNİN İŞLEVİ
21 Ekim Cuma
2022
İki alan çağımızda geçmiş zamanlara göre yaygın bir meşruiyete mazhar olmuş, kadim dünyadaki görece durumlarına kıyasla daha tartışılmaz ve eleştirilemez paye kazanmıştır. Bunlardan biri bilimler arasında...
Ekrem Demirli
LAKAPLARLA YÖNETMEK: GÖRÜNTÜ VE ALGIDA KAYBOLAN BEN
18 Ağustos Perşembe
2022
İbnü'l-Arabi Fütuhat'ta Kabe'yi tavaf ederken yaşadığı garip bir hali aktarır. Ona göre garip olmasa bile çağdaş okurun inanmakta güçlük çekebileceği bir hadiseyi aktarır desek daha doğru anlatmış olabiliriz...
Ekrem Demirli
SÜBJEKTİF DİN TELAKKİSİ
04 Temmuz Pazartesi
2022
İbn Sina Tanrı'yı bilmenin imkanından söz ederken "Tanrı'nın mertebesi herkesin varabileceği bir yer olamayacak kadar yücedir" dedikten sonra başka bir söz daha söyler ki, dini ve ahlaki hayatta insanları...
Ekrem Demirli
EYLEMSİZLİK HALİNDE TEFEKKÜR: NİÇİN ORUÇ TUTARIZ?
18 Nisan Pazartesi
2022
İnsan yemek, içmek ve cinsellikten uzaklamakla kim olduğunu yeniden düşünmeye çalışır, yeryüzündeki varlığını bir kez de yemeksiz ve cinselliksiz düşünür. Orucun yeğane amacı kurbiyet, yani hakk'a yakınlıktır.
Ekrem Demirli
Kesinlik ve Sabit Değer Arayışı İnsanlığın Mağarası mıdır?
19 Ocak Çarşamba
2022
Mağaranın” dışına çıkma cesareti veren şey, gerçeklik hakkındaki kesinlik umudumuzdur; insan ancak öyle bir bilgi için “mağaradan” çıkabilir.
Ekrem Demirli
Görünmek Arzusu: Algı ve Gerçeklik Arasında Sıkışan Benlikler
28 Aralık Salı
2021
Gerçek iktidar ancak gerçek var oluş yolunda bulunabilir. Tasavvufun en önemli ilkelerinden birini teşkil eden melamet tam da budur: Melamet insanın hakikate giden yolculuğunda imajları aşarak mutlak ferdiyete gidebilecek cesareti göstermektir.
Ekrem Demirli
Masallarda Dile Gelen Hakikat: Mümkün Dünya Anlatısı Olarak Masallar
17 Kasım Çarşamba
2021
Öteden beri düşünürler evrenin varlığını imkân ve zorunluluk üzerinden açıklamak istemiştir. Bu kavramlaştırma Tanrı'nın varlığını mümkün varlıklar üzerinden açıklayarak âlemi O'nun cömertliğinin ürünü...
Ekrem Demirli
Doğayı bencilce savunmak: Yeni bir sözleşme mümkün müdür?
20 Eylül Pazartesi
2021
Modernleşme ile birlikte bozulan insan-doğa “nikâhı” yerini saygısız ve şehvet esaslı bir ilişki türüne bırakmış, insanın doğa ile ilişkisi ahlaki muhtevadan koparak bir tahakküm ve istilaya dönmüştür.
Ekrem Demirli
İslam geleneğinde çağdaş kavramları bulabilir miyiz?
17 Ağustos Salı
2021
Müslüman düşüncenin kelimenin hakiki anlamıyla yeni ve kapsamlı içti hatlara ihti yacı vardır. Müslümanların yaşadıkları dünyada ahlak, hukuk ve siyasetle ilişkilerini sahici ve tutarlı bir şekilde tesis etmeden bireysel kimliklerini korumaları söz konusu olmayacaktır.
Ekrem Demirli
Allah'ın varlığı meselesi üzerine düşünmek: Allah'ın varlığının ispatı mümkün müdür?
18 Mayıs Salı
2021
Günümüzdeki büyük sorun şudur: Dindarlık insanlar arasında süratle yaygınlaşırken entelektüel ortamlarda neredeyse en zayıf dönemini yaşamaktadır. Bu çelişkinin aşılması mümkün görünmüyor, fakat daha makul bir seviyede tutulması mutlak bir zarurettir.
Ekrem Demirli
Yunus’un şiirinde vahdet-i vücud anlayışı bulunabilir mi?
20 Nisan Salı
2021
Yunus’un aşk anlayışında dikkatimizi çeken esas yön ezeli insan fikridir. Onu bir metafizikçi düşünür kılan veya o düşünceye yaklaştıran ana tavır burada tebarüz eder: Ezeli insan fikri! Peki, niçin aşk? Çünkü aşk bir ağacın kökleri ile dalları arasındaki bağın anlatımıydı.
Ekrem Demirli
Bir cesaret tanımı: Korkmaktan korkmadan duyguları yönetebilmek
17 Şubat Çarşamba
2021
Her birimiz durmak ile gitmek arasında sınanırız. Hayatı ikilem içinde yaşarız gerçekte, Hz. Musa’nın yaşadığı her birimizin ömründe defalarca tecrübe ettiğidir: Durmak ile gitmek arasında denendiğimiz her durumda Musa’nın annesiyizdir
Ekrem Demirli
Modern dünyada dindarlık: Dinler altın çağlarını yaşıyor olabilir mi?
02 Şubat Salı
2021
Din modernleşme ile birlikte daha geniş bir yayılma hızına kavuştu, toplumlar dinleriyle tanışma sürecine girdi: Daha önce dindar idiler, şimdi bilgili dindar olmaya başladılar. Dinin bu gelişim süreci “arızi” bir durum veya bir yanılsama değilse, bir paradoks ile karşı karşıyayız: Din bugün bütün dünyada altın çağını yaşıyor olabilir.
Ekrem Demirli
Müslüman dünyada evrensel başarı sorunu ve entelektüel savrulmalar
15 Aralık Salı
2020
Konu veya alan ne olursa olsun evrensel başarı listesine girebilecek isimlerden yoksunluk Müslüman toplumları asrın dışına iteliyor. Herhangi bir alanda “evrensel” isimler çıkarmadaki başarısızlıklar kaderimiz olduğu sürece “fobik” görüleceğimiz kesindir.
Ekrem Demirli
Himmeti buğdaya döndürmek: Tasavvuf ve iktidar arzusu
17 Kasım Salı
2020
Din bize erdemlere erdikten sonra daha önce bir kere terk ettiğimiz iktidara tekrar dönmemeyi salik verir; çünkü dindarlikla yapilabilecek en kötü iş, dünyevi bir iktidar inşa etmek ve güç devşirmektir. Bu yüzden hemen bütün peygamberler “sizden bir şey istemiyorum” diyerek tebliğe başlar.
Ekrem Demirli
Dört yıl sonra 15 Temmuz şehitlerini yad ederken: İhaneti kader görmemek
17 Temmuz Cuma
2020
15 Temmuz, ülkemizin “kilid-i mülk-i İslam” (İslam ülkesinin kilidi) olduğu gecenin adıdır. O kilit açılsaydı İslam memleketi düşecek, kilit korunduğunda istikbale umutla bakabilecekti.
Ekrem Demirli
Adem ve Havva meselesi hakkında: Metafizik olmadan cinsiyet meselesi konuşulabilir mi?
11 Haziran Perşembe
2020
Din üzerinde düşünenlerin “meleklerin cinsiyetini tartışan rahipler” hâline gelmek korkusu dinin kadim konularını ele almayı engelliyor. Her ne olursa olsun insan sorununu ele alabileceğimiz çerçeve kadın-erkek meselesini metafizik zeminde yorumlayabileceğimiz çerçeve olacaktır. Böyle yapabilirsek kadın-erkek olmanın anlamını ve imkânlarını konuşma zemini bulabiliriz.
Ekrem Demirli
İnsanın en büyük ailesi: Tabiat ve evrensel akrabalıklar
18 Mayıs Pazartesi
2020
Bir insanın doğumu evrenin var olması mesabesinde büyük bir mucize ve benzersiz hadisedir çünkü insan evrenin anlamı ve ruhudur.
Ekrem Demirli
Helal ile haram nasıl ayrışır: Hükümleri ahlak yoluyla öğrenmek
13 Nisan Pazartesi
2020
Helal rızık Allah’a giden yolun azığı hâline gelerek takva ile özdeşleşir: ‘Azık alın! Dikkat edin en hayırlı azık takvadır.’
Ekrem Demirli
Mehdi ve Mesih inancı çerçevesinde İnsanın ölümü dünyanın ölümüdür
12 Mart Perşembe
2020
Hz. Peygamber “ahir zaman nebisi” olarak nitelenince, kıyamete bir tarih kondu; kopacağı vakti değil, kopmaya başladığı vakti onunla bildik. Hadislerde ve dinî metinlerde öyle bir kıyamet tasavvuru işlenir ki neredeyse “eli kulağında” diyebileceğimiz bir durum söz konusudur.
Ekrem Demirli
Geleneksel tıbbı nebevi saymak mümkün mü?
17 Şubat Pazartesi
2020
Modern tıbba ‘muhalefet’ ve ‘kayıt dışı tıp’ insanları sürekli kuşkucu kılıyor; modern tıbbın iddialarına karşılık geleneklere dönme arzusu güçleniyor. Bu tavır doğru mudur, değil midir, ayrı bir mesele! Asıl sorunlardan biri modern tıbbın “dinî” gerekçeler üzerinden eleştirilmesidir.
YENİ YAZILAR
Saliha Erdim
İnsanı asıl savuran şey yanlış yapması değil, doğruyu aramamasıdır. Muhatabımız bize yanlış davrandığında, sehven yapıldığı için içtenlikle özür dilenmişse, anlamayı, anlayışlı davranarak hoş görmeyi ve affetmeyi seçeriz. Bu bir olgunluk ifadesidir.
Ayşe Böhürler
Türkiye hizipçilik, taraftarlık yapmadan bilgisini ortaya koyan, bu ülkenin iyiliği için bilen insanları bir araya getirmeye çalışan, dünyanın bütününü göz önüne alarak ülkesini yorumlayan, hayatını bizi...
İbrahim Altay
Uzun uğraşlar neticesinde İbrahim Efendi asla hastalanmayan, asla kararsızlık yaşamayan, asla kızmayan, asla küsmeyen, asla itiraz etmeyen, asla meşgul olmayan, asla kapris yapmayan bir Leyla icat etmeye muvaffak oldu.
Birol Biçer
FRANSA ALAIN BENSOUSSAN ROBOTLARIN HUKUKU İÇİN MÜCADELE EDEN AVUKAT Robotların hak ve hukukunu dert edinenler de var bu dünyada. Bunların öncülerinden biri Parisli avukat Alain Bensoussan. Robotların...
Emine Kaplan
Yeni iletişim teknolojileri, siyasal propagandayı da büyük bir değişime uğrattı. Yakın zamanda yapılan birçok seçimde olduğu gibi, gelecekte yapılacak olan seçimlerdeki en büyük risklerden birini de yapay zekâ oluşturuyor. Yapılan araştırmalar, yapay zekânın artık seçim süreçlerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini gösteriyor.
Lacivert Yazı İşleri
Teknolojinin gelişmesiyle gelen değişimi her geçen gün daha bariz fark ediyoruz. Endüstride, iletişimde, eğitimde, ekonomide, eğlencede, kısacası hayatın birçok alanında her yönüyle dünyamızın farklılaştığına, hayatlarımızın değiştiğine şahit oluyoruz. Bu yeni dünyayı bazen heyecan, bazen de endişeyle karşılıyoruz ama eninde sonunda bizi nereye götüreceğini anlamak ihtiyacı duyuyoruz. Böyle bir etkiye sebep olan yeni teknolojilerin farklı alanlara nasıl etki ettiğini konuyla yakından ilgili dört isme; Hakkı Alkan, Özgür Akın, Halil Aksu ve Uğur Korkmaz’a sorduk.
Mustafa Kutlu
Buna ister nasip deyin, ister tesadüf. Bu röportaj dizisine başladığım ilk günden beri aklımda ilk gençlik yıllarımdan kaleminin müdavimi olduğum, hikâyelerinde geleneksel aile hayatını nakış nakış işleyerek hepimizin gönlüne taht kuran Mustafa Kutlu vardı… Çünkü onun kitaplarının hep bir can alıcı noktası ve “düstur”u oldu. Nitekim aileye ve geleneklere atfettiği öneme, eşlere ve anne-babalara yüklediği ebeveynlik niteliklerine kitaplarının satır aralarında sık sık rastlanır. Tüm içtenliğimle bunu dilemiş olacağım ki, Kutlu röportaj teklifimi oldukça samimi bir şekilde karşıladı. Çok geçmeden kendimi elimde bir saksı açelya ile Kutlu’nun kapısını çalarken buldum. Onun sokaklarda dolaşarak, kahvehanelerde oturarak yazdığı hikâyeleri kimliğimizi daha iyi anlamaya yardım etti. Nerden geldiğimiz ve nereye gitmemiz gerektiği noktasında bize bir yol haritası sundu. O anlattıkça biz, içinde yaşadığımız toplumdan, kendimizden ve ilişkilerimizden anlamlar çıkardık. Bir bakıma çirkinle güzeli, hayat yolumuza ne çıkarırsa çıkarsın değiş tokuş etmeyi öğrendik. Ailenin neredeyse bir çöküş anlatısına sürüklendiği günümüz dünyasında, istedim ki Mustafa Kutlu bizlere içinde iyi ve güçlü mesajları olan bir fişek göndersin. Kuşkusuz öyle de oldu… Bu röportaj “aile”ye ve bize dayatılan kimi algılara dair düşünmeyi içeriyor…
Gökhan Ergür
Tanrı’nın ve imanın olduğu bir dünya, küresel güç sahiplerinin istemediği bir durum… Yeni dünya tanrıyı yok saymanın, unutturmanın ve nihayetinde öldürmenin ve yerine kendi çarpık sistemlerinde yeni tanrılar yaratmanın peşinde.
Ufuk Karakullukçu
“Düşünen Makineler” söylemi yeni bir çağın başlangıcı gibi. Şu an yapay zekânın kullanılmadığı sektör neredeyse yok denecek kadar az. Yapay zekânın hala bir bebek olduğunu düşünürsek bu muazzam bir başarı.
Şahin Albayrak
Yapay zekâ teknolojisi kontrol edilemeyecek bir hızla büyürken beraberinde getireceği fırsatlar ve riskler, 21. yüzyılın en çok tartışılan konuları haline geldi. Bu teknolojinin varacağı nihai nokta “insanın en iyi halini” oluşturmak ve bunu tüm araçlarda yaygın olarak kullanılan bir unsur haline getirmek olarak öngörülüyor. Biz “akıllı” teknolojilere nasıl ayak uyduracağımızı düşünürken devletler arasında da geride kalmamak adına hiçbir fırsatı kaçırmamak için ciddi bir rekabet başladı bile. Bu teknolojilerle birlikte artık akıllı bir dünyada yaşadığımızı ve hayatımızın oldukça değişeceğini belirten Berlin Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şahin Albayrak ile yapay zekâ teknolojisini, bu teknolojinin devletler için önemini ve ileriki dönemlerde yapay zekânın nasıl bir dönüşüm geçireceğini konuştuk.
BİZE ULAŞIN